رئيس شواي عالي استان‌ها گفت: نرخ كرايه‌ اتوبوس بر اساس مصوبه تعيين مي‌شود و اگر خلاف آن صورت گيرد، به تخلفات شركت‌ها رسيدگي خواهد شد و حتي ممكن است آنها از قرارداد خلع شوند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مهدي چمران با بيان اينكه براي رفع مشكلاتي كه شوراها به ويژه شهرداري‌ها در خصوص پرونده‌هاي زياد با قوه‌قضاييه داشته‌اند و با وجود اختلافات با مردم و دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي، كارگروهي تشكيل شده است، اظهار داشت: اين كارگروه در گذشته وجود داشت ولي براي مدتي تعطيل شد كه با پيشنهاد حجت‌الاسلام رئيسي، معاون اول قوه قضاييه اين كارگروه تشكيل خواهد شد تا به اين مسائل سريعاً رسيدگي شود.

وي ادامه داد: مسائلي از جمله حفظ باغات و فضاي سبز در دستور كار قرار گرفته تا بررسي و دنبال شود همچنين قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز مطرح شده است كه بايد مورد مطالعه قرار گيرد؛ در حقيقت قبل از اينكه ارزش افزوده به طور كلي توزيع شود، بايد توسط وزارت دارايي در خود استان‌ها تقسيم شود.

چمران در خصوص اينكه استاندار درباره افزايش نرخ كرايه اتوبوس‌ها معترض است، افزود: دو شب پيش با استاندار در اين خصوص گفت‌وگويي داشتيم؛ در واقع وي معترض نيست بلكه مي‌گويد برخي از خطوط، قانون را اجرا نكردند.

* برخي از خطوط، نرخ كرايه را بيشتر گرفتند

رئيس شواي عالي استان‌ها در ادامه عنوان كرد: برخي از خطوط نرخ كرايه اتوبوس را بيشتر گرفتند كه اين موضوع تا بعد از ظهر امروز بررسي خواهد شد.

وي گفت: 25 تومان براي اتوبوس‌هاي شركت واحد كه خصوصي نشده‌اند، مقرر شد؛ در واقع حداقل افزايش آنها 25 تومان است كه اين افزايش در شهر تهران نيز كمتر از 25 تومان بوده است.

چمران ادامه داد: اتوبوس‌هاي خصوصي قيمت هر بليط را حدود 25 تومان افزايش داده‌اند كه اين امر بر اساس كيلومترها و جداول است، در حقيقت برخي از كرايه‌ها 50 تومان و در 2 الي 3 خط 75 تومان است.

رئيس شواي عالي استان‌ها بيان كرد: افرادي كه به نرخ كرايه‌شان، مقدار بيشتري اضافه كرده‌اند، بايد آن را اصلاح كنند و چنانچه اصلاح نشود، با آنها برخورد خواهد شد

وي اضافه كرد: در خط خصوصي كه از راه‌آهن تا تجريش است، 100 تومان از مسافران گرفته مي‌شد كه اين امر موقت بود و با توجه به اينكه 26 كيلومتر را طي مي‌كنند، اين اتوبوس‌هاي خصوصي در حال حاضر حدود 300 تومان مي‌گيرند؛ در حقيقت به دليل آنكه از خط ويژه استفاده مي‌كنند، توافق شده بود 100 تومان بگيرند ولي با هماهنگي شورا اين مقدار 300 تومان شد و مقرر شد تا بررسي‌هاي لازم صورت گيرد تا اگر مقدار آن زياد است، از آن بكاهند.

چمران اظهار داشت: در بخش خصوصي، نرخ كرايه اتوبوس‌ها از 125 تومان به 150 تومان افزايش يافته است ولي در مسيري كه طولاني‌تر است، ممكن است 125 تومان به 250 تومان افزايش يابد، در حقيقت مسيرها بر اساس كيلومتر حساب شده است.

وي بيان كرد: اين موضوع كه برخي از مسيرها نرخ كرايه‌هايشان از 125 تومان به 325 تومان تغيير يافته، خلاف است؛ نرخ كرايه‌ها بر اساس مصوبه تعيين مي‌شود واگر خلاف آن صورت گيرد، به تخلفات آن شركت‌ها رسيدگي خواهد شد و حتي ممكن است آنها از قرارداد خلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 0
    یکی نیست یه این مسولان هوشمند بگه کسی که از اول خط تا ته خط نمیشینه چرا باید 300 تومن بده اینم تشویقات اونا برای استفده از وسایل حمل و نقل عمومی کرایه ماشین الان برای یه مسیر 250 تومن و برای اتوبوس همون مسیر 250تومنه یعنی تا حالا مسئولین متوجه نشده بودن همه اول خط سوار نمی شن ته خط پیاده بشن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس